תכנון מדפים ,לארכיב ולארכיון איך עושים את זה נכון

אופן הנגשת החומרים המאוחסנים בארכיון ובארכיב לדוגמא קלסרים, תיקים,  תוכניות הוא החשוב ביותר עליו יש לשים את רוב תשומת הלב. בתכנון הארכיב האחסון שלנו.

שלב ראשון – הנדסת אנוש

נתחיל עם הנדסת אנוש נכונה, שמירה על מעברים רחבים לא פחות מ86 ס"מ מעבר כזה בארכיב ובארכיון יאפשר לפתוח סולם בעת הצורך או דרגש לארכיב. בנוסף יש לחשוב על טעינה פריקה וליקוט מהמדפים , כאשר נרצה לאחסן מיכל ארכיב או ארגז נצטרך לנוע ולהסתובב איתו בתוך אזור המידוף ולכן יש לשים את תשומת הלב על תנועות הגוף , שיהיה ניתן גם להתכופף בצורה נכונה. ולזה אבי תכנון קוראים בשם "הנדסת אנוש" בארכיב ובארכיון.

תאורה – יש למקם את המידוף באופן כזה שיאפשר חדירת אור על המדפים ,

אם מדובר בקומפקטוס או במדפים ניידים , יש לתכנן מראש את התאורה שתיפתח בין המעברים של הקומפקטוס על מנת לשפוך אור על כל המדפים.

כיבוי אש

אם מדובר בכיבוי באמצעות מתזי מים (ספרינקלרים) , יש לשמור על מרווח שבין 35-50 ס"מ מהמתז עד למדף העליון של הקומפקטוס והמידוף הנייד. בנוסף על המדף העליון של מערכת קומפקטוס להיות מדף מחורר באופן כזה שיאפשר חדירת מים בעת שריפה.

כיום בארכיונים ובארכיב הולכת וגוברת שיטת כיבוי באמצעות גז, שיטה זו מאפשרת שמירה על החומר הארכיוני בעת שריפה , מים לא חודרים למדפים ולא למערכת קומפקטוס , ובכך נשמר גם הקלסרים , התיקים ומיכלי הארכיב וגם כך נמנע נזק למערכת המידוף ואין חשש לקורוזיה .

מדפים

כמובן איך לא! יש לתכנן את המדפים באופן כזה שיאפשר מיצוי אופטימלי של הארכיב , והארכיון , גובה המדפים חשוב מאד, על המדפים לא להיות רחבים מידי , אבי תכנון משווקת את דגם המידוף CALSSICO , מדף ללא פינות חדות או בולטות , ניתן לייצר מדפים דקים בגובהם בכך הם מאפשרים יותר ניצול של שטח אחסון בחלוקה בגובה. לייצר מדפים "דקים" ולשמור על חוזקם באמצעות כיפופי מדפי מתכת מיוחדים שמחזקים את מערכת המדפים ובנוסף חיזוק מולבש מתחת לכל מדף.

במערכת CALSSICO ניתן לשלב , ארונות מתכת, מגירות לאחסון , מערכת קומפקטוס , מידוף נייד, חוצץ למדפים ועוד.

פנו ליועצי האחסון של חברת אבי תכנון והם ישמחו ללוות אתכם בכל!

 

0
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday
דילוג לתוכן